c) Dış Paydaş: Üniversiteden etkilenen veya Üniversiteyi etkileyen Üniversite dışındaki kişi, kurum ve kuruluşları,
ç) İç Paydaş: Üniversiteden etkilenen veya Üniversiteyi etkileyen Üniversite bünyesindeki öğrencileri, akademik ve idari birim personelini,
d) İlgili Birim: Erciyes Üniversitesi Sürdürülebilirlik Ofisi ile koordinasyon içinde çalışan üniversite bünyesindeki diğer birimleri,
e) Komisyon: Sürdürülebilirlik Komisyonunu,
f) Koordinatör: Erciyes Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörünü,
g) Koordinatörlük: Erciyes Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğünü,
ğ) Koordinatör Yardımcısı: Erciyes Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatör Yardımcısını,
h) Öğrenci Topluluğu: Erciyes Üniversitesi Sürdürülebilir Öğrenci Topluluğunu,
ı) Rektör: Erciyes Üniversitesi Rektörünü,
i) Rektör Yardımcısı: Erciyes Üniversitesinin ilgili Rektör Yardımcısını,
j) Senato: Erciyes Üniversitesi Senatosunu,
k) Uygulama ve Araştırma (UYGAR) Merkezleri: Erciyes Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Merkezlerini,
l) Üniversite: Erciyes Üniversitesini,
m) Üst Yönetim: Rektör ve Rektör Yardımcılarını ifade eder.
MADDE 4 – (1) Koordinatörlüğün amacı; Üniversitenin sürdürülebilirlik politikası doğrultusunda stratejilerin belirlenmesi, eylem planlarının hazırlanması konusunda çalışmalar yapmak ve uygulanmasını sağlamak, Üniversite birimlerine rehberlik ederek sürdürülebilirlik ekosistemini düzenlemek, faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak, bireysel, toplumsal ve kurumsal sürdürülebilirlik farkındalığını oluşturmak ve kurumsal sürdürülebilirlik yetkinliğini artırmaya yönelik iyileştirme çalışmaları yapmak ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmaktır.
Görevleri
MADDE 5 - (1) Koordinatörlük aşağıda yer alan görevleri yürütmekle sorumludur:
a) Üniversitenin sürdürülebilirlik politikalarının oluşturulmasına rehberlik etmek ve bunların uygulanmasına katkı sağlamak,
b) Üniversiteyi sürdürülebilirlik ile ilgili ulusal ve uluslararası alanda yapılan üniversite sıralamalarında üst sıralara taşımak için, sürdürülebilirlik stratejilerinin geliştirilmesine ve güncellenmesine yönelik çalışmalar yaparak Üst Yönetime önerilerde bulunmak,
c) Üniversite sürdürülebilirlik stratejileri doğrultusunda hedefleri belirlemek, takip etmek, güncellemek ve değerlendirmesini gerçekleştirmek,
ç) Sürdürülebilirlik konusunda iç ve dış paydaşlara yönelik farkındalık çalışmaları yapmak,
d) Koordinatörlük çalışmaları için gerekli görülen proje grupları ve alt komisyonları kurmak,
e) Üniversitenin sürdürülebilirlik ekosisteminde yer alan ilgili birimler ile koordinasyonu sağlamak, Üniversite adına ortak çalışmalar gerçekleştirmek,
f) Üniversitenin tüm birimlerinin hedef ve faaliyetlerinin Üniversite sürdürülebilirlik strateji ve hedeflerine uyumlu olması için birim yöneticileri ile iş birliği içinde çalışmak,
g) Üniversitenin sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası alanda üniversite sıralamalarındaki göstergelere yönelik performansını iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmak,
ğ) Üniversitenin sürdürülebilirlik faaliyetlerine yönelik konu ve alanlarda öneride bulunmak, ilgili mevzuat çalışmalarını düzenlemek,
h) Sürdürülebilirlik ile ilgili konularda iş birlikleri kurmak ve protokoller hazırlamak,
ı) Üniversiteye ait sürdürülebilirlik çalışmalarını içeren genel raporu ilgili birimlerle koordineli bir biçimde hazırlamak ve üst yönetime sunmak,
i) Koordinatörlüğün faaliyet alanı ile ilgili konularda birimlere bilgilendirme yapmak ve faaliyetleri değerlendirmek,
j) Komisyon tarafından gelen önerileri değerlendirmek.
MADDE 6 – (1) Koordinatörlük; Koordinatör, iki Koordinatör Yardımcısı, Komisyon, öğrenci topluluğu ile gerekli görüldüğünde kurulacak olan proje grupları ve alt komisyonlardan oluşur.
(2) Koordinatörlüğün akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, Rektör tarafından görevlendirilecek personelle karşılanır. Koordinatörlükte proje, etkinlik veya araştırma ölçeğinde yarı zamanlı veya gönüllü öğrenciler de görev alabilir.
(3) Koordinatörlüğün organizasyon şeması aşağıda yer almaktadır.
Şekil 1: Koordinatörlük organizasyon şeması Koordinatör
Koordinatör
MADDE 7 – (1) Koordinatör Rektör tarafından üç (3) yıllığına atanır. Koordinatör aynı usulle tekrar atanabilir veya görevden alınabilir.
Koordinatörün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 8 – (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğü temsil etmek,
b) Koordinatörlük amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli çalışmaları yapmak,
c) Koordinatörlük ve Komisyon ile Üniversitenin ilgili birimleriyle koordinasyonu sağlayarak, iş birliği içinde Koordinatörlük çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini sağlamak,
ç) Koordinatörlük idari işlerini yürütmek,
d) Çalışma programları oluşturmak, yürütmek, denetlemek ve bu konularda karar almak,
e) Komisyon gündemini oluşturmak ve alınan kararları değerlendirmek,
f) Görev alanı ile ilgili mevzuat değişikliklerini takip etmek,
g) Üniversitenin sürdürülebilirlik politikalarının birimlerce uygulanmasını sağlamak,
ğ) Üniversitenin sürdürülebilirlik stratejilerine yönelik etkinlikler düzenlemek ve gerekli iş birliklerini sağlamak,
h) İdari ve akademik personel ihtiyacını belirleyerek Rektörün onayına sunmak,
ı) Üniversitede, sürdürülebilirliğe ilişkin yapılan tüm bilimsel ve toplumsal çalışmaları izlemek ve arşivlemek,
i) Üniversite üst yönetimine gerektiğinde, görev alanıyla ilgili konularda raporlar hazırlamak, bilgi vermek, öneride bulunmak.
j) Sürdürülebilirlik Eylem Planlarının hazırlanmasını, yürütülmesini koordine etmek,
(2) Koordinatör, Rektöre ve ilgili Rektör Yardımcısına karşı sorumludur.
(3) Koordinatör görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcısı Koordinatörlüğe vekâlet eder. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Koordinatör görevlendirilir.
Koordinatör Yardımcıları
MADDE 9 – (1) Koordinatör Yardımcıları, Koordinatörün önerisiyle Rektör tarafından üç (3) yıllığına atanır. Koordinatör Yardımcıları aynı usulle tekrar atanabilir veya görevden alınabilir. Koordinatörün görev süresinin sona ermesi ile Koordinatör Yardımcılarının da görev süresi sona erer.
Koordinatör Yardımcısının Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 – (1) Koordinatör Yardımcısının görevleri şunlardır:
a) Sürdürülebilirlik ekosisteminin sürekliliğinin ve verimli çalışmasının sağlanabilmesi için Koordinatör tarafından verilen görevleri yapmak, yürütmesi istenilen konularda etkin çalışmak ve raporlamaları gerçekleştirmek,
b) Koordinatör tarafından yürütülen etkinlikleri planlamak, izlem ve koordinasyonunu sağlamak,
c) Koordinatör olmadığı zamanlarda Koordinatörlüğe vekâlet etmek,
ç) Koordinatörün vereceği diğer görevleri yapmak.
(2) Koordinatör Yardımcıları Koordinatöre karşı sorumludur.
Komisyon
MADDE 11 – (1) Sürdürülebilirlik Komisyonun başkanlığını Rektörün görevlendireceği ilgili Rektör Yardımcısı yapar.
(2) Sürdürülebilirlik Komisyonu, Komisyon Başkanı, Koordinatör, Koordinatör Yardımcıları ile Fen ve Mühendislik Bilimleri, Tıp ve Sağlık Bilimleri, Sosyal Bilimler gibi farklı disiplinlerden en az altı üye ile öğrenci topluluğu başkanından oluşur.
(3) Komisyon Üyeleri Rektör tarafından görevlendirilir.
(4) Üyelerin görev süreleri üç (3) yıl olup; görev süresi dolan üye yeniden aynı usulle görevlendirilebilir ya da görev süresi sona ermeden değiştirilebilir.
(5) Üyeliklerden herhangi bir sebeple ayrılma durumu olursa bir (1) ay içinde Rektör tarafından ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye belirlenir.
(6) Geçerli mazereti olmaksızın komisyon toplantılarına arka arkaya iki (2) kere katılmayan veya çekilmek isteyen ya da görevini yapamaz hale gelen üyelerin görevi, görev süresi bitimi beklenilmeden kendiliğinden sona erer.
(7) Komisyonun kararları tavsiye niteliğindedir.
Komisyonu’nun Toplantı ve Karar Yeter Sayısı
MADDE 12 – (1) Komisyon, Komisyon Başkanının çağrısı üzerine en az ayda bir kez toplanır.
(2) Komisyon salt çoğunlukla toplanır ve kararlar açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde, Komisyonu Başkanının kullandığı oy belirleyicidir.
Komisyonun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 13 – (1) Komisyonun görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğe, Üniversitenin sürdürülebilirlik çalışmalarına ilişkin görüş ve önerilerde bulunmak,
b) Sürdürülebilirlik performansının iyileştirilmesi konusunda birim faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla görüş ve önerilerde bulunmak,
c) Koordinatörlük faaliyetlerine ilişkin gerekli durumlarda iş birliğine dayalı çalışmalar yürütmek,
ç) Koordinatörlük çalışmalarına destek vermek,
d) Alt eylem planlarının yazılmasını sağlamak,
e) Üniversitenin sürdürülebilirlik politikalarına ilişkin Koordinatörlüğe görüş ve önerilerde bulunmak,
f) Üniversitenin politika belgelerinde sürdürülebilirlikle ilgili belirlenen hedefleri, komisyon üyeleri arasında paylaştırmak ve hedef doğrultusunda eylem planlarının uygulanmasını sağlamak,
g) Üniversitenin, politika belgelerinde belirlenen hedeflere yönelik yıllık ilerleme raporlarının hazırlanmasında koordinatörlükle iş birliği içinde çalışmak,
ğ) Üniversite sürdürülebilirlik politikası ve faaliyetleri çerçevesinde personel öğrenci eğitimlerinin içeriklerine ilişkin Koordinatörlüğe önerilerde bulunmak,
h) Sürdürülebilirlik alanında projeler ve faaliyetler geliştirmek konusunda önerilerde bulunmak.
Koordinatörlük İdari Personelinin Görevleri
MADDE 14 – (1) Koordinatörlük idari personelinin görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlük İlgili Birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,
b) Koordinatörlük yazışmalarını yapmak,
c) Koordinatör ve Koordinatör Yardımcılarının vereceği diğer görevleri yapmak.
Öğrenci Topluluğu Görevleri
MADDE 15– (1) İlgili birimlerden öğrenci temsilcilerinden oluşur.
(2) Öğrenci topluluğunun danışmanı Koordinatör yardımcısıdır.
(3) Öğrenci Topluluğu kendi üyelerinden birini Sürdürülebilirlik Komisyonunda temsil etmek üzere, Öğrenci Topluluğu Başkanı olarak seçer.
(4) Topluluk üyesi adaylardan birisi Danışman başkanlığında gerçekleşen seçimle iki (2) yıllığına seçilir.
MADDE 16 – (1) Öğrenci Topluluğunun görevleri şunlardır:
a) Erciyes Üniversitesi öğrencileri arasında sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda farkındalık yaratmak için çalışmalar yürütmek,
b) Öğrenciler ile Koordinatörlük arasında koordinasyonu sağlamak,
c) Sürdürülebilirlik alanında öğrenci projeleri geliştirmek,
ç) Yürütülen çalışmalara ilişkin yıllık faaliyet raporu hazırlayarak Koordinatörlüğe sunmak,
d) Sürdürülebilirlik komisyonuyla ortak çalışmalar yapmak,
e) Üniversitenin sürdürülebilirlik süreçleri hakkında öğrenci talep ve önerilerini Koordinatörlüğe iletmek.
MADDE 17 - (1) Bu yönergenin 5 inci maddesinde belirtilen faaliyetleri gerçekleştirmek üzere, Koordinatörlük bünyesinde yeni birimler açılabilir.
(2) Üniversitenin diğer akademik ve idari birimleri ile UYGAR merkezleri sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalara yardımcı olmak ile yükümlüdür.
(3) Ofisin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, ilgili mevzuat çerçevesinde Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 18 - (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili mevzuat hükümleri ve Komisyon kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19 - (1) Bu Yönerge, Üniversite Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20 - (1) Bu Yönergeyi Erciyes Üniversitesi Rektörü yürütür.